Nowogrodziec: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania: Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Nowogrodziec, Milików, Parzyce, Zebrzydowa i Gościszów wraz z przyłączami, w ramach projektu pn. Rozwiązanie gospodarki wodno - ściekowej w Gminie Nowogrodziec - Etap Ia
Numer ogłoszenia: 28805 - 2013; data zamieszczenia: 22.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: HYDRO-TECH SP. Z O. O. , ul. Młyńska 3a, 59-730 Nowogrodziec, woj. dolnośląskie, tel. (075) 734 96 00, faks (075) 734 96 15.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania: Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Nowogrodziec, Milików, Parzyce, Zebrzydowa i Gościszów wraz z przyłączami, w ramach projektu pn. Rozwiązanie gospodarki wodno - ściekowej w Gminie Nowogrodziec - Etap Ia.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszej Umowy jest wykonywanie nadzoru nad robotami budowlanymi w ramach Kontraktu, polegającego w szczególności na świadczeniu usług doradczych oraz podejmowania czynności związanych z zarządzaniem, kontrolą i nadzorem nad realizacją Kontraktu. 2. Inżynier Kontraktu będzie działał zgodnie z rolą, jaką przypisano Inżynierowi Kontraktu w Warunkach Kontraktowych dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego według FIDIC (Międzynarodowa Federacja Inżynierów Konsultantów - Fédération Internationale des Ingénieurs-Conseils) - RED FIDIC BOOK, 4 wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 (tłumaczenie pierwszego wydania FIDIC 1999) - wydawnictwo SIDIR oraz zgodnie z polskim prawem przy realizacji Projektu pn.: Rozwiązanie gospodarki wodno - ściekowej w Gminie Nowogrodziec - Etap Ia, finansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 3. Do zakresu prac objętych Umową należą w szczególności: a) Kontrola i nadzór nad realizacją robót budowlanych; b) Kontrola kosztów inwestycji i rozliczenie inwestycji; c) Zarządzanie projektem. 4. Przedmiot zamówienia składa się z następujących zadań: (1) Zadanie I Budowa kanalizacji sanitarnej w Parzycach (2) Zadanie II Budowa kanalizacji sanitarnej w Milikowie (3) Zadanie III Budowa kanalizacji sanitarnej na ul. Morelowej i Wiśniowej w miejscowości Milików (4) Zadanie IV Budowa kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w Nowogrodźcu wraz z przyłączami a) Podzadanie 1 Budowa sieci wodociągowej w Nowogrodźcu b) Podzadanie 2 Budowa kanalizacji sanitarnej w Nowogrodźcu c) Podzadanie 3 Budowa przyłączy wodociągowych w Nowogrodźcu (5) Zadanie V Budowa tranzytu kanalizacji sanitarnej łączącego m. Zebrzydowa z m. Parzyce (6) Zadanie VI Budowa kanalizacji sanitarnej w Zebrzydowej (7) Zadanie VII Budowa kanalizacji sanitarnej w Gościszowie (8) Zadanie VIII Budowa przyłączy kanalizacyjnych w miejscowościach Nowogrodziec, Milików, Parzyce, Zebrzydowa i Gościszów Zakres rzeczowy Kontraktu na roboty budowlane: I. Sieć kanalizacyjna 1. w m. Nowogrodziec - kanały grawitacyjne o średnicy 250-160 długość 4150 m, - rurociągi tłoczne o średnicy 225-63 długość 510 m, - przepompownie sieciowe 2 szt, - przepompownie przydomowe 4 szt. 2. w m. Parzyce - kanały grawitacyjne o średnicy 200-160 długość 5550 m, - rurociągi tłoczne o średnicy 160-63 długość 2670 m, - przepompownie sieciowe 7 szt, - przepompownie przydomowe 4 szt. 3. w m. Zebrzydowa - kanały grawitacyjne o średnicy 200-160 długość 6120 m, - rurociągi tłoczne o średnicy 125-63 długość 3480 m, - przepompownie sieciowe 5 szt, - przepompownie przydomowe 3 szt. 4. w m. Milików - kanały grawitacyjne o średnicy 200-160 długość 8310 m, - rurociągi tłoczne o średnicy 110-63 długość 1910 m, - przepompownie sieciowe 6 szt, - przepompownie przydomowe 7 szt. 5. w m. Gościszów - kanały grawitacyjne o średnicy 200-160 długość 1230 m, - rurociągi tłoczne o średnicy 90-63 długość 980 m, - przepompownie sieciowe 2 szt, - przepompownie przydomowe 8 szt. RAZEM sieć kanalizacyjna - kanały grawitacyjne o średnicy 250-160 długość 25360 m, - rurociągi tłoczne o średnicy 225-63 długość 9550 m, - przepompownie sieciowe 22 szt, - przepompownie przydomowe 26 szt. II. Sieć wodociągowa w m. Nowogrodziec o średnicy 160-32 i długości 4390m III. Przyłącza wodociągowe w m. Nowogrodziec o długości 850 m i ilości 71 szt IV. Przyłącza kanalizacyjne w m. Nowogrodziec, Milików, Parzyce, Zebrzydowa i Gościszów o długości 10460 i ilości 435 szt. Do zakresu obowiązków Inżyniera będzie należało w szczególności: - pełnienie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego; - pełnienie funkcji Inwestora zastępczego, w szczególności w zakresie określonym w art. 18 ust. 1 p. 3), 4) i 5) oraz ust. 2 Ustawy Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz.U. z 2006r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.); - pełnienie funkcji Koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestycyjnego; - zarządzanie finansowe; - bezstronne i obiektywne uczestnictwo w procesie inwestycyjnym; - mediacja i rozjemstwo w sporach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych; - nadzorowanie umowy o sprawowanie przez projektanta Nadzoru Autorskiego; - pomoc techniczna dla Jednostki Realizującej Projekt (JRP) - przygotowanie informacji i dokumentacji niezbędnej do złożenia Wniosku o Płatność Końcową Projektu oraz rozliczenia Projektu w zakresie finansowym, rzeczowym i uzyskania efektów ekologicznych, - prowadzenie rozliczeń finansowych z Wykonawcą robót (PŚP) w sposób umożliwiający: o podział kosztów na kwalifikowane i niekwalifikowane o utworzenie środków trwałych na zakończenie projektu tj. rozliczanie kosztów projektu w podziale na przyszłe środki trwałe - prowadzenie dokumentacji związanej z budową przyłączy w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych przyłączy (lokalizacja, obmiary, szkice, protokoły, koszty itp.) - monitorowanie dokonanych płatności na rzecz podwykonawców robót przez Wykonawcę robót, - prowadzenie rozliczenia robót drogowych (odtworzenie nawierzchni) z weryfikacją zgodności zakresu robót z decyzjami zajęcia pasa drogowego. TERMIN REALIZACJI 1. Termin wykonania Przedmiotu Umowy obejmuje przewidywany okres do czasu wydania Świadectwa Wykonania dla Robót lub Odcinka po upływie Okresu Zgłaszania Wad Wykonawcy robót budowlanych dla ostatniego najdłużej trwającego Kontraktu na Roboty. Przewidywany termin wykonania przedmiotu niniejszej Umowy - 31.05.2015 r. 2. Inżynier dołoży wszelkich starań, aby rzeczowa realizacja projektu została zakończona w nieprzekraczalnym terminie a) dla zadań o nr od I do VII określonych w § 2 ust. 4 do dnia 30.11.2014 roku, b) dla zadania o nr VIII określonego w § 2 ust. 4 do dnia 30.04.2015 roku. 3. Przewidywany Okres Zgłaszania Wad tj. okres zgłaszania wad w Robotach lub Odcinku ustalony w Kontrakcie na roboty: a) dla zadań o nr od I do VII określonych w § 2 ust. 4 wynosić będzie 4 miesiące od zakończenia robót budowlanych tj. od 01.12.2014 do 31.03.2015 r. b) dla zadania o nr VIII określonego w § 2 ust. 4 wynosić będzie 1 miesiąc od zakończenia robót budowlanych tj. od 01.05.2015 do 31.05.2015 r. 4. Inżynier Kontraktu rozpocznie wykonywanie Przedmiotu Umowy od dnia podpisania Umowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III SIWZ, która zostanie przesłana Wykonawcom wraz z zaproszeniem do składania ofert..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.50.00.00-3, 71.52.00.00-9, 71.54.00.00-5, 71.63.13.00-3, 66.17.10.00-9, 72.21.24.11-3, 72.26.30.00-6, 79.11.10.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawcy, którzy zostaną zaproszeni do złożenia ofert, zobowiązani są zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 20.000,00 PLN
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku, Wykonawca złoży Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiące załącznik nr 2a. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
I. Minimalne wymogi do spełnienia przez Wykonawców w odniesieniu do ich kwalifikacji: Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać następujące warunki: wykonać w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert-wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie 1. co najmniej 1 usługę pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu z ramienia Zamawiającego dla zakończonego zadania inwestycyjnego realizowanego w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne dla zadania z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, polegającego na budowie lub przebudowie sieci kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 10 km i o wartości robót budowlanych co najmniej 25 mln PLN netto oraz 2. co najmniej 1 usługę pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu z ramienia Zamawiającego dla zakończonego zadania inwestycyjnego realizowanego w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne dla zadania z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, polegającego na budowie lub przebudowie sieci wodociągowej o długości co najmniej 4 km i o wartości robót budowlanych co najmniej 1,5 mln PLN netto. Zamawiający uzna również za spełnienie warunku w przypadku, gdy Wykonawca wykonał daną usługę w ramach jednej umowy spełniającą łącznie wszystkie warunki wymienione powyżej. Zakończone zadanie inwestycyjne oznacza zadanie, dla którego uzyskano prawomocne pozwolenie na użytkowanie lub nie wniesiono sprzeciwu w przypadku gdy z przepisów prawa budowlanego wymagane było tylko zawiadomienie o zakończeniu budowy oraz wystawiono co najmniej Świadectwo Przejęcia. II. Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełnienia wymogów: W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych usług sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej IDW oraz załączyć dowody czy usługi te zostały wykonane należycie. Zaleca się, aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców usługi zostały wykonane należycie, zawierały, co najmniej: a) wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował usługi/roboty których dokumenty dotyczą, b) wskazanie podmiotu, na rzecz, którego realizowane były usługi, c) wskazanie zakresu usługi pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu, d) wskazanie zakresu rzeczowego oraz wartości robót budowlanych, które były przedmiotem sprawowanego nadzoru, e) wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia), f) wskazanie miejsca wykonania, g) opinię podmiotu wskazanego powyżej w pkt. b stwierdzającą, że usługi zostały wykonane należycie. III. Opis sposobu oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu: Ocena warunków udziału w postępowaniu w ramach Kryterium podmiotowego nr 1 Wiedza i doświadczenie dokonana będzie systemem spełnia - nie spełnia Sposób dokonania oceny kryterium: 1. Zamawiający przyzna Wykonawcy za każdą zrealizowaną usługę pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu dla inwestycji z zakresu budowy lub przebudowy sieci kanalizacji sanitarnej powyżej wymaganego minimum 10 punktów, nie więcej jednak niż 50, zgodnie z następującą formułą: 1) za 1 dodatkową usługę - 10 punktów 2) za 2 dodatkowe usługi - 20 punktów, 3) za 3 dodatkowe usługi - 30 punktów, 4) za 4 dodatkowe usługi - 40 punktów, 5) za 5 dodatkowych usług - 50 punktów. 2. Zamawiający ocenę wykonania usługi pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu dla inwestycji z zakresu budowy lub przebudowy sieci wodociągowej dokona metodą spełnia - nie spełnia - ilość możliwych punktów 0. Wykonawca za spełnienie kryterium nr 1 może otrzymać maksymalną ilość punktów równą 50.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
I. Minimalne wymogi do spełnienia przez Wykonawców w odniesieniu do ich kwalifikacji: Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać następujące warunki: dysponować następującymi narzędziami i urządzeniami: posiadać wdrożony Systemem Wspomagania Procesu Realizacji Inwestycji (Informatyczny System Zarządzania Inwestycją), umożliwiający wymianę danych, poprzez łącza internetowe, pomiędzy podmiotami biorącymi udział w realizowanej inwestycji (Zamawiającym, Wykonawcą, Inżynierem Kontraktu, Projektantem) w dowolnym miejscu i o dowolnej porze, zastosowany na min. 1 inwestycji. System ten powinien posiadać następujące funkcje i możliwości: a) tworzenia i przetwarzania oraz przechowywania różnych dokumentów elektronicznych związanych z realizacją inwestycji; b) zapisu i odtworzenia dokumentów zarchiwizowanych będących plikami multimedialnymi; c) posiadać hasła dostępu wraz z poziomami dostępu; d) dostępu przez Internet; e) tworzenia, przechowywania i wyszukiwania korespondencji przychodzącej i wychodzącej on-line (przez Internet); f) mechanizmy bezpieczeństwa systemu zapewniające automatyczna archiwizację danych na bezpieczne nośniki; g) system powinien być umiejscowiony na serwerze, dającym odpowiedni poziom bezpieczeństwa i poufności informacji w nim zawartych. II. Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełnienia wymogów: W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszej IDW wraz z krótkim Opisem Systemu oraz wykazem inwestycji w ramach, których System ten był(jest) wykorzystywany, oraz dokument(y) potwierdzający(e) zastosowanie Systemu (referencje) wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami. III. Opis sposobu oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu: Ocena warunków udziału w postępowaniu w ramach Kryterium podmiotowego nr 2 Potencjał techniczny dokonana będzie systemem spełnia -nie spełnia. Sposób dokonania oceny kryterium: Zamawiający przyzna Wykonawcy 10 punktów, zgodnie z następującą formułą: 1) za spełnienie przez System minimalnych wymagań - 0 punktów - z uwagi na ocenę spełnia -nie spełnia, 2) za posiadanie wdrożonego i sprawdzonego Systemu umożliwiającego obsługę realizacji finansowej zadań wg kosztów bezpośrednich poniesionych i przydzielonych na poszczególne obiekty oraz automatyczny podział kosztów pośrednich, w tym kontraktów usługowych rozliczanych wg algorytmu %, jako zwiększenie środka trwałego; oferowany sposób ewidencji kosztów bezpośrednich i pośrednich umożliwia generowanie dowodów OT- 10 punktów; Wykonawca za spełnienie kryterium nr 2 może otrzymać maksymalną ilość punktów równą 10
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
I. Minimalne wymogi do spełnienia przez Wykonawców w odniesieniu do ich kwalifikacji: Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać następujące warunki: wskazać do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby - podmioty wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności: 1) 1 osobę na stanowisko Inżyniera - Kierownika Zespołu (EKSPERT nr 1), posiadającą wyższe wykształcenie techniczne oraz co najmniej 10 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu zespołem ludzi prowadzącym nadzór nad inwestycjami budowlanymi, pełniącą co najmniej 2 razy funkcję Inżyniera (Inżyniera Kontraktu, Przedstawiciela Inżyniera Kontraktu itp.) przy realizacji zakończonej inwestycji budowlanej z zakresu gospodarki wodno-ściekowej realizowanej w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne o wartości robót nie mniejszej niż 20 mln PLN netto. Inwestycje te powinny być zakończone uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na użytkowanie lub nie wniesiono sprzeciwu w przypadku, gdy z przepisów prawa budowlanego wymagane było tylko zawiadomienie o zakończeniu budowy oraz wystawieniem co najmniej Świadectwa Przejęcia. 2) 1 osobę na stanowisko inspektora nadzoru robót sanitarnych (EKSPERT nr 2), posiadającą wykształcenie techniczne oraz uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie sieci sanitarnej, wodociągowej i kanalizacyjnej, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależącą do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadającą, co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w wykonawstwie robót w swojej specjalności, jako kierownik budowy lub kierownik robót lub inspektor nadzoru. Osoba ta powinna wykazać doświadczenie, jako kierownik budowy lub kierownik robót lub inspektor nadzoru robót sanitarnych na min. dwóch inwestycjach infrastrukturalnych z zakresu budowy kanalizacji o długości co najmniej 10 km każda, 3) 1 osobę na stanowisko inspektora nadzoru robót elektrycznych (EKSPERT nr 3), posiadającą wykształcenie techniczne oraz uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależącą do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadającą, co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik robót elektrycznych lub inspektor nadzoru robót elektrycznych. Osoba ta powinna wykazać doświadczenie jako kierownik robót lub inspektor nadzoru robót elektrycznych i AKPiA. 4) 1 osobę na stanowisko inspektora nadzoru robót drogowych (EKSPERT nr 4), posiadającą wykształcenie techniczne oraz uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależącą do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadającą co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik robót drogowych lub inspektor nadzoru robót drogowych. 5) 1 osobę na stanowisko Specjalista ds. rozliczania kontraktów (EKSPERT nr 5), posiadającą minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie rozliczania inwestycji z zakresu gospodarki wodno-ściekowej (wykonywania obmiarów kosztorysów, zestawień kosztów i kontroli kosztów robót instalacyjno-inżynieryjnych, (roboty sanitarne), budowlano-konstrukcyjnych, elektrycznych i robót drogowych, przygotowywanie Przejściowych Świadectw Płatności) realizowanej w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne, posiadająca znajomość procedur FIDIC oraz doświadczenie w rozliczaniu środków z Funduszy Unijnych. Kluczowy personel musi posiadać biegłą znajomość języka polskiego, w przypadku, gdy kluczowy personel nie posiada biegłej znajomości języka polskiego Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, na własny koszt tłumacza dla potrzeb i na okres realizacji umowy. Wymagane w tym punkcie okresy doświadczenia zawodowego należy liczyć do dnia wszczęcia postępowanie o udzielenia zamówienia. Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2006 nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. , nr 63, poz. 394) Zamawiający nie dopuszcza łączenia (pełnienia) funkcji eksperta, o których mowa w niniejszym punkcie przez 1 osobę. Jeżeli wymagane wartości kontraktów w ramach wyżej wymienionego doświadczenia wyrażone będą w innej walucie niż PLN Wykonawca dokona ich przeliczenia na PLN wg średniego kursu NBP na dzień, w którym opublikowano ogłoszenie w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w BZP, Narodowy Bank Polski nie opublikuje tabeli kursów walut, Wykonawca winien przyjąć kurs przeliczeniowy wg ostatniej tabeli kursu NBP opublikowanej przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych. W każdym przypadku występowania w niniejszej IDW zwrotu Warunki Kontraktowe FIDIC lub równoważne rozumie się Warunki Kontraktowe FIDIC lub warunki powstałe poprzez dostosowanie Warunków Kontraktowych FIDIC do prawa krajowego np. Warunki Kontraktowe UAV, UAV-GC (Holandia), FABI-KW (Belgia), VOB (Niemcy), JCT lub GMP (Wielka Brytania), PRAG (Polska). II. Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełnienia wymogów: W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku, Wykonawca złoży: 1) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia stanowiący załącznik nr 3, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, 2) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa powyżej, Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b u.p.z.p. wg załączonego wzoru - załącznik nr 8. 3) dla każdej z osób wymienionych w załączniku nr 3 należy złożyć życiorys przygotowany wg załączonego wzoru - załącznik nr 5, zawierający informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności. 4) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (załącznik nr 7), III. Opis sposobu oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu: Ocena warunków udziału w postępowaniu Kryterium podmiotowego nr 3 Potencjał kadrowy dokonana będzie systemem spełnia - nie spełni.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
I. Minimalne wymogi do spełnienia przez Wykonawców w odniesieniu do ich kwalifikacji: Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać następujące warunki: znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia, w szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki: 1) PRZYCHODY - Wykonawca osiągnął w okresie ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, średnioroczne przychody netto ze sprzedaży w wysokości nie mniejszej niż 1 mln PLN. 2) ZDOLNOŚĆ KREDYTOWA - posiadać środki finansowe w wysokości co najmniej 0,3 mln PLN lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 0,3 mln PLN. 3) UBEZPIECZENIE - posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, co najmniej na kwotę 1.000.000,00 PLN. II. Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełnienia wymogów: W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku, Wykonawca złoży: 1) W celu potwierdzenia spełniania warunku PRZYCHODY Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć rachunek zysków i strat stanowiący część sprawozdania finansowego, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części (Zamawiający będzie brał pod uwagę dane wykazane w poz. A rachunku zysków i strat), a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających przychody netto ze sprzedaży, a w szczególności kopie zeznań podatkowych PIT - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, 2) W celu potwierdzenia spełniania warunku ZDOLNOŚĆ KREDYTOWA Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym posiadają rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, 3) W celu potwierdzenia warunku UBEZPIECZENIE Wykonawca musi złożyć opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. III. Opis sposobu oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu: Ocena warunków udziału w postępowaniu Kryterium podmiotowego nr 4 Sytuacja ekonomiczna i finansowa dokonana będzie systemem spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
Krótki Opis Systemu Wspomagania Procesu Realizacji Inwestycji (Informatyczny System Zarządzania Inwestycją) oraz wykaz inwestycji w ramach, których System ten był(jest) wykorzystywany, oraz dokument(y) potwierdzający(e) zastosowanie Systemu (np. referencje) wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1; 2) stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru; 3) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego; 4) lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej; 5) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; Zamawiający wymaga, aby w wykazie wskazać tylko te usługi, które Zamawiający ma wziąć pod uwagę przy ocenie spełnienia warunków udziału; 6) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami; 7) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 8) w zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu również aktualny odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.
IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.
Znaczenie warunków wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
Wykonawca za spełnienie wymagań podmiotowych, określonych przez Zamawiającego może otrzymać maksymalną ilość punktów równą 60, w tym za: 1. Kryterium podmiotowe nr 1 - Wiedza i doświadczenie - 50 punktów 2. Kryterium podmiotowe nr 2 - Potencjał techniczny - 10 punktów 3. Kryterium podmiotowe nr 3 - Potencjał kadrowy - 0 punktów - z uwagi na ocenę spełnia - nie spełnia 4. Kryterium podmiotowe nr 4 - Sytuacja ekonomiczna i finansowa - 0 punktów - z uwagi na ocenę spełnia -nie spełnia. Zamawiający do składania ofert zaprosi maksymalnie 5 wykonawców, którzy otrzymają z oceny złożonych wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu największą ilość punktów to jest najwyższą ocenę. W sytuacji, kiedy więcej niż 5 wykonawców uzyska taką samą ilość punktów lub na piątym miejscu z taką samą ilością punktów ( = oceną) znajdzie się więcej niż jeden wykonawca - Zamawiający wybierze tych Wykonawców lub tego Wykonawcę, który w kryterium podmiotowym nr 1 - Wiedza i doświadczenie wykaże zrealizowane usługi na pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadań o największej długości nadzorowanej budowy sieci kanalizacyjnej łącznie dla wszystkich zadań wymienionych w załączniku nr 4, które Zamawiający będzie brał pod uwagę przy ocenie spełnienia warunku udziału. Zamawiający zsumuje wszystkie długości wykonanej sieci kanalizacji sanitarnej (w tym kanalizacja grawitacyjna i rurociągi tłoczne wraz z odgałęzieniami i przyłączami). Następnie utworzy listę rankingową Wykonawców wg długości wykonanej sieci kanalizacyjnej i do udziału w postępowaniu zaprosi tych Wykonawców, którzy uzyskają najwyższe lokaty w rankingu. Łączna liczba zaproszonych Wykonawców wyniesie 5. Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu jest mniejsza niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu (to jest 5) - Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich wykonawców spełniających te warunki. 1. Wyjaśnienia treści wniosków 1) Wykonawca jest zobowiązany wykazać nie później niż na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1. 2) Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo, którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 3) Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1. 2. Sprawdzanie powiązań kapitałowych 1) Zamawiający zwraca się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących powiązań, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, istniejących między przedsiębiorcami, w celu ustalenia, czy zachodzą przesłanki wykluczenia wykonawcy. 2) Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, bierze pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności wpływ powiązań, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, istniejących między przedsiębiorcami, na ich zachowania w postępowaniu oraz przestrzeganie zasady uczciwej konkurencji. 3) Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który nie złożył wyjaśnień, oraz wykonawcę, który nie złożył listy, o której mowa w art. 26 ust. 2d ustawy Pzp. 3. Sprawdzanie wiarygodności 1) Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny wniosków wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, oświadczeń, wykazów, danych i informacji. 2) Przedstawienie przez Wykonawcę informacji nieprawdziwych mających wpływ na wynik postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z prowadzonego postępowania, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 3) ustawy Pzp, niezależnie od innych skutków przewidzianych prawem. 4. Weryfikacja zdolności Wykonawcy do należytego wykonania udzielonego zamówienia 1) Zamawiający w toku oceny wniosków, na podstawie przełożonego wniosku wraz z załączonymi dokumentami potwierdzającymi spełnienie warunków udziału w postępowaniu, zweryfikuje zdolność Wykonawcy do należytego wykonania niniejszego zamówienia w szczególności w odniesieniu do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia. 2) Wykonawca, który nie wykaże spełnienia warunków udziału w postępowaniu, podlega wykluczeniu na podst. art. 24 ust. 2 pkt. 4) ustawy Pzp. 5. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami 1. W niniejszym postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie. 2. Zamawiający dopuszcza przekazywanie powyższych dokumentów faksem. 3. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 4. Formę pisemną dochowuje się poprzez osobiste złożenie dokumentu w siedzibie spółki Hydro-Tech sp. z o.o. ul. Młyńska 3a w Nowogrodźcu albo przesłanie listu poleconego. W tym przypadku datą złożenia oświadczenia woli jest data wpływu oryginału dokumentu na wskazany wyżej adres.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Wszelkie istotne zmiany postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Inżyniera Kontraktu, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zmiana powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne. Uzasadnienie zmiany powinno zawierać opis korzyści z tytułu dokonania zmiany oraz opis skutków zmian, tj. zmiana terminu i/lub wynagrodzenia lub brak prawa do takich zmian. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy zostanie sporządzona notatka podpisana przez obie strony. 3. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Inżyniera Kontraktu, w wypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności: a) konieczności zmiany terminu realizacji Umowy na roboty budowlane, co może spowodować konieczność przedłużenia terminu wykonania Umowy. b) w przypadku, gdy realizacja robót budowlanych przedłuży się ponad okres obowiązywania Umowy lub okres udzielonej gwarancji na roboty budowlane będzie dłuższy niż okres obowiązywania Umowy, termin realizacji Umowy w zakresie czynności nadzoru w okresie gwarancji na roboty budowlane ulegnie przedłużeniu, o okres realizacji tych czynności. c) zmiana danych podmiotowych dotyczących Inżyniera Kontraktu, lokalizacji siedziby biura Inżyniera Kontraktu. d) zmiany danych osobowych - zmiany osób (kluczowego personelu), e) zmiany uwarunkowań prawnych i formalnych realizacji Kontraktu, spowodowanych działaniem osób trzecich. f) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu umowy; g) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym, a inną niż Inżynier Kontraktu stroną, w tym Wykonawcą robót budowlanych lub instytucjami nadzorującymi realizację Projektu, w ramach, którego realizowany jest niniejszy przedmiot umowy. h) konieczna stanie się modyfikacja harmonogramu wykonywania usług. 4. Zmiany mogą dotyczyć: a) zmiany terminu realizacji Umowy (wydłużenia lub skrócenia), b) zmiany terminów płatności, c) zmiany sposobu wykonania umowy, d) zmiany parametrów narzędzi i urządzeń, e) zmian w organizacji wykonania przedmiotu umowy, f) zmiany zakresu umowy, g) zmiany podatków i opłat, w tym stawki VAT; h) zmiany terminu rękojmi, i) zmiany formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, j) zmian osobowych. 5. Dopuszcza się możliwość zmiany na etapie realizacji zamówienia podmiotów trzecich, o których mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, za pomocą, których Inżynier Kontraktu wykazał spełnianie warunków udziału w postępowaniu, np. w sytuacji ogłoszenia jego upadłości. W takim przypadku zaproponowany nowy Podwykonawca, zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy Podwykonawca. 6. Wszystkie postanowienia opisane w niniejszym paragrafie stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej Umowy w formie aneksu do Umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie w formie oświadczenia woli obu stron, pod rygorem nieważności zmiany. 7. Nie stanowi zmiany Umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych i nie wymaga aneksu: a) zmiana w zakresie zawartości Protokołów, Raportów itp., która może być dokonana na pisemne polecenie Zamawiającego, b) zmiana postanowień Umowy na skutek zmiany powszechnie obowiązującego prawa, c) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), d) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami e) Zmiana personelu zaakceptowana przez Zamawiającego nie stanowi zmiany postanowień Umowy o ile nie spowoduje obniżenia jakości wykonywanej Usługi, a jej skutki finansowe mieszczą się w wynagrodzeniu Inżyniera Kontraktu określonym w § 3 ust 3 Umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ zostanie przekazane Wykonawcom zaproszonym do złożenia oferty.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.03.2013 godzina 12:00, miejsce: Hydro-Tech sp. z o.o., ul. Młyńska 3a, 59-730 Nowogrodziec.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt pn. Rozwiązanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Nowogrodziec - Etap Ia nr POIS.01.01.00-00-186-09 jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko na podstawie umowy nr POIS.01.01.00-00-186-09-00. Zakres rzeczowy związany z niniejszym postępowaniem nie jest objęty umową, Zamawiający złożył wniosek o rozszerzenie zakresu rzeczowego umowy o dofinansowanie. Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 10 % ceny całkowitej podanej w ofercie, która została wybrana (wraz z podatkiem od towarów i usług). Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy nie później niż w dniu podpisania umowy..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak